2014. augusztus 22., péntek

Könyvmolyos kérdőív

Kedves Olvasóim!
Itt volna egy kis kérdőív szerűség, remélem tetszik Nektek! :)
Én Márti blogjáról "loptam", amit oldalt meg is találtok Türkiz bagoly címen. Ti is nyugodtan vihetitek, csak kérlek, forrással!
u. i.: én se tudom, hogy miért van így szétcsúszva... :/
Pusszy


1.   Szoktál nassolni olvasás közben?
Szó szerint nem szoktam nassolni olvasás közben. Természetesen mindenkivel megesik, de nem túlzottan gyakori. Inkább azt szoktam csinálni, főleg így nyáron, hogy amikor épp egyedül étkezek, mert a bátyám már ebédelt, vagy ilyesmi, akkor evés közben olvasok. Szóval szoktam enni, de nem így nassolva, hanem étezéseket feldobva. :)
2.   Mit szeretsz iszogatni olvasás közben?
Nincs külön „olvasás italom”, hanem őszintén, ami épp itthon van. Ez általában tea vagy szörpi.
3.   Szoktál beleírni a könyvekbe, vagy kivagy magától a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Őszintén, nem értem, hogy miért kéne beleirkálnom. Még nem vagyok annyira szenilis, hogy jegyzetelnem kéne, de ha mégse emlékeznék akármire, akkor ügyesen visszalapozok!
4.   Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz egy könyvben?
Szerencsémre már feltalálták a könyvjelzőt. Már csak használnom kéne! :D Általában csak köböre megjegyzem, hogy 360, aztán majd keresgélek. Nem nagyon praktikus, de nekem megfelel. Anyu meg mindig veszekszik velem, hogy használjak már könyvjelzőt! :D
5.   Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni a könyvet bárhol?
Szeretem, hogy a könyvek fejezetekre vannak boncolgatva, de van, hogy előveszek egy könyvet csak azért, hogy olvashassak 2 sort. Engem nem túlzottan zavar. Kivéve ha valami nagyon izgi rész van. Akkor muszáj tovább olvasnom. Értsd: kiolvasnom a könyvet.
6.   Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyvet a szoba másik sarkára, ha nagyon idegesítő könyvet olvas?
Könyveket nem dobálunk!! Több okból is: 1. mert a könyvek érző lelek, és elhajítani őket olyan, mint meginni egy unikornis vérét, szóval örök kárhozatra vagy ítélve. 2. Rászoktam a könyvtári kölcsönzésre és nincs kedvem fizetni. :D Illetve ha idegesítő könyvet olvasok, akkor azt nekem muszáj (!) elolvasnom/továbbolvasnom! Igen, csak azért, hogy még jobban idegesítsem magam.
7.   Ha szembejön veled egy idegen szó, egyből rákeresel?
Óriási szerencsémre az ég egy olyan anyukával áldott meg, aki többfunkciósan működik és ebből a egyik az értelmező kéziszótár-mód. Így leginkább őt kérdezem meg ilyen esetekben, de ha ő nem tudja, akkor meg lusta vagyok rákeresni, így inkább annyiban hagyom a dolgot, reménykedve abban, hogy később kiderül.
8.   Mit olvasol most?
Előjöttem belőlem a varázsló és muglikat meghazudtoló módon s tempóban olvasom ki a Harry Potter sorozatot. Teljes lázban égek, most tartok a 4. kötetnél, és teljesen kész vagyok!! 2 tesztet is kitöltöttem, de mindkettő szerint Mardekáros lennék, illetve számomra egy 13 és ¾ hüvelykes akácfa pálca sárkányszív-izomhúrral volna a tökéletes választás. *-*
9.   Milyen könyvet vettél legutóbb?
Venni, boltban, pénzel (khm, ajándékkártyával) a 2 lábamon állva Cecilia Aherntől A holnap titkait (IMÁDTAM *-*), de igazság szerint utoljára neten vásároltam, mégpedig John Green világhírű regényét, az eredeti borítós Csillagainkban a hibát (IMÁSTAM *-*).
10.Van kedvenc helyed vagy időpontod az olvasásra?
Amikor olvashatok, és ahol olvashatok! :D Neem, igazság szerint tanakodtam már rajta, hogy poén lehet a vidéki kutunkban olvasni (tudjátok, ilyen házikós), de még soha nem csináltam, illetve imádok az éjszaka közepén olvasni, amikor anyu szuszog, a bátyám horkol én meg egy mási világba csöppenek.
11.A sorozatokat vagy az egyrészes könyveket szereted jobban?
Teljességgel sztori függő! Most el tudtok képzelni egy HPt egy kötetben? Vagy a Csillagainkban a hibát sorozatként? Ezt nem tudom csak így megválaszolni, mert nem tudom! Mint két különböző műfaj.
12.Van olyan könyv, amit mindig előhozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Egyéntől függ. Egy szomorkásabb egyénnek csak nem fogom az SzJGt ajánlani! :D De egyébként ilyenek a Hadd mondjam el…, a Rejtőzködő kavicsok, SzJG, Harry Potter (remélem nincs olyan itt, aki még nem olvasta!).
13. Hogyan rendszerezed a könyveidet?

Van egy A polcom. Gondolom mindenkinek van ilyenje. Egyszer, réges-régen valahogy úgy volt, hogy az SzJG sorozat középen volt. Jóó pár hónapja átrendeztem, de eme sorozatot meghagytam középen, mivel így tetszett. Majd bal oldalról a depis, míg jobbról a vidámavv részleg fogja közre a sorozatot. 

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése